fbpx

BLOG – Bruiloft in Kroatië

Toen mij gevraagd werd of ik in juni/juli een bruiloft wilde draaien op een prachtige locatie in Kroatië, hoefde ik niet lang na te denken. Ik zag het al voor me: eerst een mooie bruiloft draaien met aansluitend een week vakantie. Ik hoefde dan ook niet veel moeite te doen om mijn vriendin ervan te overtuigen om mee te gaan.

Maanden na het eerste contact met Mark & Thomas was het op dinsdag 27 juni dan zo ver. Onze reis naar Hvar, Kroatië ging beginnen. Met een SKYFLY bus volgeladen met de prachtige luxe DJ-show en natuurlijk verlichting vertrokken wij naar Kroatië. We hadden 3 reisdagen ingepland om donderdagavond op tijd bij het welkomstdiner aan te kunnen schuiven. Op deze manier was de reis ook erg relaxed en kwam ik als DJ ook fris en fruitig op bestemming aan! En wat voor een bestemming… maar daarover later meer!

Eerst terug naar het begin. De kennismaking met het bruidspaar. Dit behoeft enige uitleg. Mark & Thomas wonen in Londen en via de alom bekende zoekmachine zijn ze bij SKYFLY terecht gekomen. Het contact voorafgaand aan de bruiloft ging dan ook via Skype. Via verschillende gesprekken werden alle wensen duidelijk, maar ook alle praktische zaken omtrent de reis en locatie waren goed geregeld voor vertrek. Het was een goede manier het bruidspaar te leren kennen en zo aan te voelen hoe hun speciale dag met muziek aangekleed moest worden.

Donderdagmiddag arriveerden we in Split, waarna we met de veerboot overgingen naar het eiland Hvar. Het prachtige weer en de ontspannen toeristen brachten ons helemaal in een relaxte feeststemming. Na een boottocht van 2 uur reden we het eiland Hvar op. Daar hadden we nog een prachtige route van zo’n 15 kilometer over een bergachtige weg te rijden alvorens we aankwamen in Hvar – town. Daar hebben we ons hotel opgezocht en door de goede voorbereiding van Mark en Thomas hadden we de perfecte parkeerplek zo dicht mogelijk bij het autovrije centrum van Hvar – town. Nadat we ons geïnstalleerd hadden in het hotel, hebben we een taxi genomen naar een mini dorpje, een paar kilometer verderop; genaamd Milna. Daar was het welkomstdiner voor alle gasten van de bruiloft en wij voelden ons zeer vereerd daar ook voor te zijn uitgenodigd. Het was op een prachtige plek tussen allemaal olijfbomen, vlak aan de kust. Dit was ook de eerste kennismaking in levende lijve met Mark en Thomas. Na alle skypegesprekken was dit een super leuk moment, zelfs mijn vriendin had het gevoel dat ze hen al kende door al mijn verhalen na de gesprekken. We kwamen in een warm bad terecht van vrienden en familie van het bruidspaar en hadden een geweldige avond!

Vrijdag was het dan zo ver, de dag van de bruiloft. We begonnen op tijd met opbouwen. Vanwege het autovrije centrum moest alle apparatuur met elektrische karretjes van de parkeerplaats naar de trouwlocatie gebracht worden. Aangekomen bij de locatie waren daar allerlei mensen met de aankleding bezig om er echt een sprookjesachtige plek van te maken. In het lekker brandende zonnetje gingen ook wij aan de slag. De witte DJ-show paste perfect op deze locatie, waar ook witte gordijnen, stoelen en andere aankleding gebruikt werd. De ceremonie vond plaats aan het eind van de middag rond 17.00 uur. Mark en Thomas hebben er voor gekozen om ook tijdens de ceremonie, de borrel en het diner gebruik te maken van mij als DJ. De ceremonie was erg mooi en heel intiem! Vervolgens verplaatste iedereen zich naar het borrel / receptie gedeelte en kon het echte feesten langzaamaan beginnen. Waar ik tijdens de ceremonie nog een beetje aan de zijkant van de ruimte opgesteld stond, verplaatste ik de DJ booth tijdens het diner naar een prominentere plek, om zo het middelpunt van de ruimte te worden. Hierna kon het feest echt beginnen! Aangezien de internationale gasten alle moeite hadden gedaan om bij deze bruiloft aanwezig te kunnen zijn, want de gasten kwamen letterlijk van over de hele wereld, was iedereen duidelijk van plan er echt een onvergetelijk feest van te maken. Het geweldige uitzicht op zee en aan de andere kant de haven met al zijn lichtjes maakten er echt een feeërieke avond van!

Na afloop van het feest zou de apparatuur wederom met de elektrische karretjes naar de bus getransporteerd worden. Echter zijn we hier tegen een typisch voorbeeld van miscommunicatie aangelopen, want de mannen van de elektrische karretjes waren al naar bed gegaan. Gelukkig was de manager van de locatie erg welwillend om mee te zoeken naar een oplossing en kon uiteindelijk de apparatuur tijdelijk opgeslagen worden achter de bar (met slot). Ook wist hij ons een ‘geheime’ route te vertellen zodat we volgende ochtend met de bus bij de locatie konden komen en zo niet meer afhankelijk waren. Dit vergde heel wat van mijn chauffeurskunsten, maar het was uiteindelijk natuurlijk wel erg handig om de bus gewoon voor de deur te kunnen parkeren. Deze locatie “Bonj les Bains” viel sowieso op door haar professionaliteit op het gebied van de organisatie van deze bruiloft en het was erg prettig met ze samen te werken.

Nu we alles weer netjes in de bus hadden zitten, kon ook onze vakantie dan echt beginnen! In deze week hebben we het prachtige eiland kunnen leren kennen en lekker kunnen relaxen in de heerlijke zon. Ook zijn we nog een (extra) avondje heerlijk uit eten geweest met Mark en Thomas, die ons wederom uitnodigde in een prachtig restaurantje aan het strand. Voor mij als DJ was deze reis weer een prachtige belevenis die ik aan mijn DJ-ervaringen kan toevoegen!

Vraag een persoonlijk gesprek aan